Italiaanse Toestanden - Emigratieverhalen


zondag 4 januari 2009

Ultimi giorni

Img_1889   De laatste dagen Nederland! Ik hoor gerommel in de keuken terwijl ik de blog typ. Een direct familielid dat voor mij kookt! Een echte Smulders-maaltijd staat mij te wachten! Dat ik dat nog mag meemaken! En dan vannacht ook nog slapen in een hemelbed ... We zijn dus in Heerlen bij Mieke in het huis aan de Italiëlaan, kan het toepasselijker? Dit is onze laatste etappe in NL, morgenochtend gaat het weer echt richting het zonnige zuiden. Twee drukke en gezellige weken liggen achter ons, met verschillende slaapplekken en bliksembezoekjes. Het is een heel geslaagde onderneming gebleken en het is voor herhaling vatbaar.
Img_1877Img_1858_2 



De laatste dag in Rotterdam, gisteren, is besteed aan uitslapen en wandelen rond de Kralingse Plas. Een mooi en goed onderhouden park direct naast de wijk waar An en Ton wonen. Op de plas werd druk geschaatst, zodat we nog even konden genieten van een oerhollands beeld. Vanochtend was het even slikken en hartstochtelijk afscheid nemen. Maar deze keer is het waarschijnlijk voor een korte periode, want de plannen zijn dat An haar verjaardag in Italië gaat vieren. Dat is dus over een week of twaalf, een aftelbaar getal!
Img_1884Img_1886  Tegen half twee arriveerden we in Heerlen, waar nog wat sneeuw lag. Bijpraten met Mieke over de lopende zaken en toen haar aanstaande nieuwe flat bewonderen. Bewonderen is het juiste woord, want de deels al opgeknapte flat ziet er perfect uit! Ruim, licht, met smaak ingericht (Smulders hè). Des te meer pech dat Mieke al een jaar zit te wachten om er in te kunnen, wegens een slepende "verborgen gebrek" (lekkage) -affaire, die inmiddels bij de rechtbank is aanbeland. Over een paar dagen komt er hopelijk witte rook, zodat Mieke het nieuwe jaar met een opkikker kan beginnen.

1 opmerking:

  1. Hoogste tijd om weer te vertrekken, ik wil wel weer eens weten wat Wammes met z'n (vracht)Waggel allemaal heeft aangericht.

    [Als je begrijpt wat ik bedoel]

    BeantwoordenVerwijderen