Italiaanse Toestanden - Emigratieverhalen


donderdag 12 februari 2009

Fuffi e Pippo

Img_2332_3Img_2322_3 “Een beetje rustig poepen bij een ander op het erf is er tegenwoordig óók al niet meer bij. Zit je eindelijk lekker te drukken, staat er opeens een of andere brutale hond aan je gat te ruiken! Vooral ’s avonds, dan valt dat stomme jonge beest dat sinds kort in Casella woont me telkens lastig. Wat ik ook grauw of grom, hij schiet steeds weer schichtig langs. Net een grote irritante vlieg. En op een gegeven moment moet ik toch de hurkstand aannemen, want om nou ’s nachts thuis bij de baasjes op de slaapkamer mijn behoefte te gaan doen … Lastig dat pokkebeest!    Img_2320_2  Gelukkig zijn Fuffi en Pippo niet zo opdringerig, hoewel ik dat Pippo best zou kunnen velen: ik val nu eenmaal op grote zwartharige honden. Van Pippo droom ik wel eens … en HIJ vindt het helemaal niet vervelend als ik aan zijn drollen ruik …”
Aldus Saar, die ook wel weer eens wilde bloggen.



Img_2313_2Img_2315_2    De baasjes zelf worden ook lastiggevallen, niet bij het poepen maar bij het uitslapen, want Torti is sinds dinsdag eindelijk weer actief. In een crisisberaad met Cassani heeft hij toegezegd dat het oorspronkelijke werk, in het huis dus, half maart klaar zal zijn. Dat klinkt geruststellend, maar we moeten het nog zien, want Torti verandert elke 5 minuten van mening en er wordt nu maar door één of twee man per dag gewerkt. Veel haast lijkt Torti dus nog niet te hebben. Op dit moment wordt er alleen gewerkt aan de hal in de cantina waar nog steeds de trap niet geplaatst is. Img_2349_2 Img_2348_2   Er worden sleuven in net gestuukte wanden gehakt voor de elektriciteit, er wordt opnieuw gestuukt en gebikt en geboord. Buiten en in de keuken is er nog steeds geen voortgang, hoewel de smid nu alles al gereed schijnt te hebben. We zien het wel!
Inmiddels hangt de lente hier wel in de lucht, ook al is de temperatuur nog niet heel hoog. Heel veel smeltwater stroomt er door de beken en ook over de wegen, waarin grote scheuren ontstaan: we spoelen langzaam met zijn allen de berg af! Img_2382_2 Img_2380_2   Van de weg naar Crocetta is al een flink stuk afgeslagen en de weg is officieel afgesloten. Niet dat iemand zich daar iets van aantrekt: je kunt er nog langs tenslotte.
In de wijngaarden is men weer begonnen met snoeien en opbinden, volgens allerlei verschillende systemen. Img_2357_2 Img_2353_3  Het zal niet lang meer duren of de eerste knoppen verschijnen: alles wordt weer groen!









Ter afsluiting nog maar 's een Alpenpanorama: gaat het al vervelen? Img_2379

1 opmerking: